OVERAVANJA ZDRAVSTVENIH KARTICA ZA ZAPOSLENE

OD 1. OKTOBRA 2017. GODINE UKINUTA OBAVEZA OVERAVANJA ZDRAVSTVENIH KARTICA ZA ZAPOSLENE, NEZAPOSLENE I NOVE PENZIONERE

Automatska overa kartica omogućena je povezivanjem pet državnih institucija u jedinstvenu bazu informacija. RFZO, kao vlasnik kartice, uvezan je sa bazama podataka Poreske uprave, CROSO, PIO i NSZZ

Nema više overavanja zdravstvenih kartica, što znači da 150.000 poslodavaca u Srbiji više neće prikupljati silnu dokumentaciju i čekati u redu na šalteru kako bi produžili važnost plastične kartice svojih radnika. Isto važi i za 175.000 nezaposlenih i novih penzionera, koliko ih ukupno bude godišnje. Podsetimo, mukotrpno čekanje u Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje (RFZO) ponavljalo se najmanje dva puta u godini za blizu tri miliona zaposlenih i članova njihovih porodice, a ako su u pitanju bili radnici na određeno vreme, overa zdravstvenih kartica obavljana je i do pet puta godišnje.

Zahvaljujući digitalizaciji javne uprave, koju je kao prioritet u svom ekspozeu navela premijerka Ana Brnabić, privrednici više ne moraju da overavaju kartice zaposlenih, već je dovoljno samo da im redovno uplaćuju zdravstveno osiguranje.

Usluga je, kako ističe Mihailo Jovanović, direktor Vladine Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, uvedena od 1. oktobra 2017. godine, ali će njenu prednost privrednici iskusiti tek oko Nove godine, kada će isteći validnost zdravstvenih kartica većine zaposlenih.

– Procenili smo da 150.000 poslodavaca u Srbiji na papirologiju i čekanje u redovima za overu zdravstvenih kartica gubi oko 500.000 sati godišnje. To svake godine dovodi do gubitka u privredi od oko milion i po evra. Više ga neće biti. Oni koji su trošili radno vreme na overu kartica moći će u tom periodu nešto produktivnije da urade, a ako žele da provere da li su kartice overene, mogu to učiniti onlajn, u Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) – naglašava Jovanović.

Iako je, kaže, usluga prvenstveno namenjena poslodavcima, jednaku korist od nje već imaju nezaposleni i novi penzioneri.

– Na početku penzije građani su morali da odu na šalter RFZO-a i overe knjižicu, sada više ne. Isto je i s nezaposlenima, samo je bitno da su prijavljeni kod Nacionalne službe za zapošljavanje (NSZZ). Automatsku overu kartica omogućili smo povezivanjem pet državnih institucija u jedinstvenu bazu informacija. RFZO, kao vlasnika kartica, uvezali smo s bazama podataka Poreske uprave, CROSO, PIO i NSZZ – naglašava direktor novoosnovane kancelarije Vlade Republike Srbije.

Automatska overa knjižica za oko tri miliona građana omogućena je u okviru programa “Stop birokratiji”, koji podrazumeva ukidanje različitih administrativnih i birokratskih procedura za građane i privredu.

[one_half_first]Ekonomske vesti dostavlja knjgovodstvena agencija Economic iz Subotice[/one_half_first][one_half_last][/one_half_last]

Najnovije

ERP poslovni softver za veleprodaju
Poslovni softver

ERP poslovni softver za veleprodaju

U veleprodaji se često koriste posebni poslovni procesi i alati za upravljanje prodajom, nabavkom, inventarom i finansijama. ERP poslovni softveri za veleprodaju pružaju sveobuhvatna rešenja