Zašto je SEO bitan za svaku online kompaniju?

Zašto je SEO bitan za svaku online kompaniju?

Ukoliko želite da vaš websajt ili webshop bude ispred konkurencije u rezultatima pretrage na Google-u, na pravom ste mestu da se informišete na koji način se to postiže.

Pre svega vam je neophodan dobar webshop koji će biti SEO optimizovan. Pročitajte nadalje šta to znači i šta sve podrazumeva.

Šta ustvari znači SEO?

SEO odnosno Search Engine Optimization predstavlja skup metoda koje se koriste radi boljeg rangiranja websajta ili webshopa na stranicama pretraživača. Kada se kaže pretraživač, prevashodno mislimo na Google, ali su tu i Yahoo, Bing i drugi.

SEO optimizacija podrazumeva rad na websajtu koji će unaprediti vaše poslovanje na način da ćete na internetu biti vidljiviji i time privući veći broj posetilaca. Veći broj posetilaca automatski znači i mogućnost povećanja prodaje, a samim tim i ostvarivanja veće zarade. Za pravilno definisanje SEO strategije neophodno je znati na koji način pretraživači rangiraju sajtove. Na ovaj način ćete tačno znati koje SEO korake preduzeti kako bi unapredili svoju poziciju online.

Da li znate da u preko 70% slučajeva posetioci na pretraživaču kliknu na neki od prvih pet rezultata pretrage koji se nalaze na prvoj stranici rezultata pretrage, ne posmatrajući plaćene oglase. Na toj prvoj stranici rezultata pretrage websajtovi odnose čak i skoro 90% ukupnih klikova.

Šta ovo znači?

Ukoliko se vaš sajt za određene ključne reči ili fraze pretrage nalazi na prvoj stranici rezultata pretrage, vrlo je verovatno da imate značajan obim posetilaca koji vas na taj način pronalaze i dolaze do vašeg sajta. Da bi ustvari neki sajt bio uspeštan u ovome, neophodno je da bude dobro optimizovan za pretraživače, što znači da ima dobro podešene sve SEO parametre koje pretraživači zahtevaju. Za websajt koji se ne pojavljuje ni na drugoj stranici rezultata pretrage, možemo slobodno reći da takav sajt kao i da ne postoji na internetu.

On-page SEO, off-page SEO i tehnička SEO optimizacija

Kada posmatramo SEO proces, on obuhvata tri velike kategorije. Prva kategorija jeste on-page SEO koji podrazumeva sve SEO aktivnosti koje možete direktno da preduzmete na vašem sajtu, kako bi poboljšali njegovo pozicioniranje na pretraživaču. On-page SEO obuhvata na primer korišćenje ključnih reči i fraza, optimizaciju meta naslova, meta opisa, HTML kod, tagove naslova, alt tagove, posedovanje SSL sertifikata, interne i eksterne linkove i mnogo drugih SEO parametara.

Off-page SEO obuhvata one SEO aktivnosti koje se ne mogu podešavati na vašem sajtu. U off-page SEO se ubrajaju backlinkovi, autoritet domena, obim saobraćaja ka vašem sajtu npr. od društvenih mreža itd.

Treća velika kategorija koju je neminovno nemoguće izostaviti ili svrstati u prve dve jeste tehnički SEO. Tehnički SEO odnosi se na unapređenje tehničkih aspekata websajta. U tehnički SEO možemo uvstiti brzinu sajta, arhitekturu sajta, ne-duplirani sadržaj na sajtu, broken linkove, XML mapu sajta i generalno razumljivost sajta pretraživačima pored mnogih drugih faktora. Pojednostavljeno rečeno, cilj tehničke optimizacije sajta jeste da sajt učini što razumljivijim, uz pomoć tehničkih elemenata, krolerima pretraživača. Na ovaj način pretraživači mogu razumeti šta je ono što sajt nudi, koje proizvode ili usluge nudi, na kojoj lokaciji se nalazi, te će prilikom pretrage na pretraživaču od strane potencijalnih klijenata, tačno znati kada treba da ga prikaže i kome.

SEO nega sajta

Iako vaš websajt ili online shop jeste SEO optimizovan, neretko se zaboravlja da nije samo suština biti na prvoj stranici rezultata pretrage, već da se tamo što duže i ostane i opstane. Međutim, opstanak na prvoj stranici, danas, je postao težak. Konkurencija je jaka i mnogo kompanija ulaže u SEO.

Ozbiljan SEO pre nego što se “rodi” počinje pravlnim izborom tvorca sajta koji će znati šta znači SEO optimizacija. Naš TopBusiness webshop vam nudi modernu, agilnu i pravilno SEO optimizovanu online prodavnicu. Nadalje, na vama je samo da ga održavate i da se borite za prvu stranicu na Google-u, jer ipak je važno biti prvi.

Nadalje, ukoliko su na sajtu podešeni svi on-site, off-site i tehnički SEO parametri može se pristupiti SEO copywriting-u kao disciplini kojom se kreiraju SEO friendly tekstovi odnosno blog članci koji imaju ulogu da uz pomoć sadržaja sajt rangiraju bolje na pretraživaču. Pored toga, dobre SEO blog članke karakteriše i deljivost, čime se osigurava veća posećenost sajta, što opet omogućava veću prodaju i veću mogućnost zarade što smo pominjali na početku članka.

Pored marketinga sadržaja koji se koristi kao SEO strategija, SEO nega sajta može obuhvatati i link building strategiju ili lokalnu SEO strategiju, video SEO strategiju, a sve u zavisnosti od potreba vašeg biznisa.

Da li je vaš SEO online prodavnice dobro podešen možete i samostalno pogledati putem besplatnog audita svetski poznatog Semrush.com. A ukoliko želite dobro oformljen i SEO zdrav webshop, bilo da je za B2B ili B2C poslovanje, javite nam se za besplatnu prezentaciju našeg TopBusiness webshop rešenja.

 

Najnovije

Izbor novog poslovnog softvera
Poslovni softver

Vodič za izbor novog poslovnog softvera

Zamena postojećeg poslovnog softvera ne mora biti bauk. Prelazak sa starog na novo poslovno rešenje zaista može biti jednostavno i čak cenovno pristupačnije nego što