Kako ostvariti prodajni podsticaj i lojalnost kupaca?

Prodajni podsticaj i lojalnost

Na online tržištu više nije tajna da su različiti prodajni podsticaji i programi lojalnosti postali efikasno marketinško i prodajno sredstvo. Prodajni podsticaji i programi lojalnosti povećavaju rast online prodaje odnosno kompanije, pomažu u zadržavanju kupaca i jačaju reputaciju brenda. U današnjem dobu digitalizacije, pravi je trenutak da i vi razmislite o ovim alatima. Pročitajte zašto.

Prodajni podsticaji za kupce

Prodajni podsticaji su važan deo marketinške strategije i mogu biti izuzetno učinkoviti u privlačenju i zadržavanju kupaca. Međutim, važno je pažljivo planirati i sprovoditi ove podsticaje kako bi uvek bili privlačni kupcima, ali istovremeno ne štetili profitabilnosti vašeg poslovanja.

Svaki online shop na tržištu bi u današnjoj digitalnoj eri morao imati integrisane prodajne podsticaje. TopCode System softverska kuća u okviru svojih Webshop paketa nudi različite mogućnosti prodajnih podsticaja. Bilo da se radi o popustima, tagovima na artiklima u vidu hit cena, novih artikala ili loyalty programa, TopBusiness webshop ima gotovo rešenje za sve. Najčešće korišćeni prodajni podsticaji u praksi su sledeći:

  • Popusti: Popusti su najčešći oblik prodajnog podsticaja. Popusti mogu biti privremeni ili trajni i mogu se primeniti na određene proizvode ili na celi asortiman; U okviru administratorskog dela TopBusiness webshopa, lako se može upravljati visinom popusta, primenom popusta na artikle i vremenskim trajanjem popusta;
  • Pokloni: Ponuditi kupcima besplatan proizvod ili uslugu kada kupuju drugi proizvod ili uslugu može biti učinkovit prodajni podsticaj;
  • Besplatna dostava: Besplatna dostava može biti odličan prodajni podsticaj, posebno ako se proizvodi kupuju online. Besplatna dostava može važiti za svaku online porudžbinu, ali se može i definisati neophodan iznos porudžbine kako bi se ostvario uslov za besplatnu isporuku;
  • Garancija povrata novca: Pružanje garancije povrata novca za kupljene proizvode može uliti kupcima dodatno poverenje i povećati verovatnoću kupovine;
    Nagradni programi: Nagradni programi su odličan način da se ohrabri kupce da kupuju više i češće. Nagrade se obično temelje na broju kupovina ili potrošenom iznosu;
  • Bundle paketi: Bundle paketi predstavljaju pakete koji obuhvataju nekoliko proizvoda ili usluga koji se prodaju zajedno po sniženoj ceni. Ovo može biti privlačno za kupce koji žele kupiti više proizvoda istovremeno;


Da li i vi imate ovakve mogućnosti u svom webshopu? Pored prodajnih podsticaja, pogledajte koje su to osnovne karakteristike bitne za svaki uspešan webshop.

Ulaganje u lojalnost kupaca uz prodajne podsticaje

Programi lojalnosti iako iziskuju određene napore, jednom kada se uspostave, donose mnogo koristi. Kada se uspostavi program nagrađivanja, on postaje saomodrživ stroj. Više kupovina rezultira većem broju nagrada, motivišući kupce da nastave da kupuju kod vas odnosno postanu lojalni, pogotovo ukoliko su prisutni i prodajni podsticaji.

Na tržištu postoji mnogo različitih programa lojalnosti, i među svima, ne treba zapostaviti činjenicu da iako različiti, imaju različitu učinkovitost, ali da svaki funkcioniše. Ova tvrdnja se pokazala tačna u brojnim industrijama. Posebno značajna činjenica jeste da je zadržavanje postojećeg kupca znatno jeftinije u odnosu na ulaganje zarad pronalaženja novog.

Postoji nekoliko načina kako identifikovati lojalne kupce:

  • Analiza podataka o kupcima: Analizirajte svoje podatke o kupcima kako biste identifikovali one koji su često kupovali kod vas i koji su trošili veću količinu novca. Ti su kupci verovatno vaši lojalni kupci;
  • Praćenje povratnih informacija kupaca: Povratne informacije kupaca mogu biti odličan pokazatelj njihove lojalnosti. Kupci koji su zadovoljni vašom uslugom i proizvodima često će ostaviti pozitivne povratne informacije. Praćenje ovih povratnih informacija može vam pomoći takođe u identifikaciji;
  • Korištenje programa lojalnosti: Ako imate program lojalnosti, pratite ko se redovno prijavljuje za program i koristi nagrade i pogodnosti koje ste ponudili. Ti su kupci verovatno lojalni kupci i možete im ponuditi posebne ponude kako bi ih zadržali;
  • Praćenje ponovne kupovine: Praćenje ponovne kupovine je još jedan način kako možete identifikovati lojalne kupce. Ako kupci kupuju od vas više puta, verovatno su lojalni kupci. Praćenje ovih kupovina može vam pomoći da utvrdite koji su proizvodi najpopularniji među vašim lojalnim kupcima;
  • Praćenje aktivnosti na društvenim mrežama: Ako pratite svoje kupce na društvenim mrežama, možete videti ko ima često interakciju s vašim brendom, deli vaše objave i ostavlja komentare. Ti kupci su verovatno vaši lojalni kupci i možete im ponuditi posebne ponude kako biste ih zadržali;

Koji su benefiti nege kupaca

Ukoliko se posmatra sa finansijskog aspekta, kao bitnog činioca biznisa, napomenuli smo da je potrebno mnogo više resursa da se potencijalni klijent pretvori u novog kupca. Prvo, potreban vam je digitalni ili offline marketinški tim da biste identifikovali potencijalne kupce. Nakon toga vam je potreban prodajni tim koji će dopreti do date ciljane publike i utvrditi da li vaš proizvod ili usluga zadovoljava potrebe date publike. Čak iako prodaja utvrdi da postoji tražnja za proizvodom, ponekad je potrebno izvesno vreme dok potencijalni kupac konvertuje.

Nasuprot ovome, korišćenjem prodajnih podsticaja na webshopu i implementacijom programa lojalnosti, vaša kompanija šalje poruku svojim trenutnim i budućim kupcima da želite da izgradite odnos sa njima i da vas ne zanima samo puka prodaja. Na ovaj način možete direktno komunicirati sa vašim kupcima i personalizovati svoj prodajni levak. U današnjoj digitalnoj eri, velika većina modernih potrošača preferira personalizovano iskustvo online kupovine, pri čemu više od polovine generacije Z i Y označava personalizaciju kao visoki prioritet. Ujedno, moderni potrošači polažu više poverenja u druge potrošače nego u bezličan korporativni marketing, te je podsticanje lojalnih kupaca koji će govoriti u vaše ime pametan poslovni potez.

Prodajni Podsticaj

Takođe, prodajni podsticaji na webshopu i programi lojalnosti mogu motivisati kupce na registraciju profila čime dobijate dragocene podatke. Na ovaj način ne samo što možete personalizovati korisničko iskustvo, već možete kreirati pametne marketing kampanje, održavati odnos sa kupcima i poboljšati reputaciju svog brenda na tržištu.

Urezivanjem pozitivne slike vašeg brenda u svest potrošača rezultiraće većem stepenu zadovoljstva, zbog čega će kupci deliti svoju radost sa njima bliskim ljudima i preporučivati vašu kompaniju. Što se više kupac oseća uvaženim i cenjenim od strane kompanije, to je verovatnije da će podržati kompaniju i preporučiti je drugima. Krajnji cilj ovakvog poslovanja jeste stvaranje pozitivnog trenda koji ciklično nastavlja da raste, kao i ugled kompanije u celini.

Pogledajte koje sve prodajne podsticaje i programe lojalnosti nudi TopBusiness webshop i razmislite o korišćenju istih. Takođe, ukoliko vaš postojeći webshop ne omogućava sve gore navedeno, javite nam se kako bi zajednički pronašli najbolje rešenje za vas

Najnovije

Prodajni podsticaj i lojalnost
Poslovni softver

Kako ostvariti prodajni podsticaj i lojalnost kupaca?

Na online tržištu više nije tajna da su različiti prodajni podsticaji i programi lojalnosti postali efikasno marketinško i prodajno sredstvo. Prodajni podsticaji i programi lojalnosti