Jednostavan proces kupovine na webshopu
Webshop, kako samo ime po sebi kaže shop, treba da omogući kupovinu; jednostavnu kupovinu.
Međutim, koliko je tačno klikova potrebno od momenta dolaska na webshop do momenta kada je narudžbenica zabeležena i potvrđena?
Četiri klika je potrebno učiniti da bi se završila narudžbenica na nekim od najvećih svetskih webshopova, dok se broj klikova smanjuje na dva kod istih ukoliko je kupac registrovan i ranije je kupovao. Fenomenalno, zar ne?
Iako se često čini da ovo pitanje nije od najveće važnosti, kupci svoje preporuke najčešće baziraju upravo na ovoj prednosti jednostavnog procesa kupovine. Stoga, bitno je naglasiti da je neophodno izbegavanje nepotrebnih koraka pri kupovini. Ovo se postiže registracijom kupaca na sajtu, a da bi do toga došli, neophodno ih je na pravi način motivisati. Pored jednostavnog procesa, različite mogućnosti plaćanja u vidu plaćanja karticama, pouzećem, IPS nalogom ili nalogom za plaćanje se podrazumevaju. Laka online kupovina podrazumeva i podršku posle procesa naručivanja u smislu praćenja statusa pošiljke i omogućavanja uvida u zadovoljstvo kupca.
Pretraga na webshopu
Prilikom posete webshopu, jednostavnost pretrage donekle određuje i zadovoljstvo kupca. Ukoliko je funkcija pretrage usklađena sa očekivanim ponašanjem kupaca, organizacijom sajta i načinom na koji su artikli opisani, kupac će biti zadovoljan. Optimizacija ove funkcije jeste u domenu programera, ali se jasno mora razumeti srž ponude web shopa i prilagoditi ista mogućnostima pretrage.
Kupci u današnjem dobu digitalne transformacije očekuju i zahtevaju mnoštvo filtera i veliko polje za pretragu. Filteri na webshopu moraju omogućiti istovremeno filtriranje po različitim specifikacijama proizvoda. Takođe, potrebno je dobro razmisliti šta će se prikazivati na webshopu u situacijama kada je unos nepotpun, jer su kupci skloni da odaberu prikazane predložene proizvode. U zavisnosti od prodajne strategije, treba definisati da li će se tokom pretrage na sajtu više nuditi popularni artikli ili pokušati pronaći najpogodnije podudaranje sa kupčevim kriterijumima. Isto važi i za slične i komplementarne proizvode.
Ukoliko i na ovom polju želite da ostvarite maksimalne efekte, inteligentne autocomplete widgeti mogu značajno pomoći, a vremenom isti postaju sve bolji na osnovu učenja o pretrazi.
Navigacija webshopa
Iako je vaš proces kupovine optimizovan i sve propratne aktivnosti u vidu registracije kupaca, filtriranja i pretrage proizvoda dobri, postoji šansa da i dalje web shop ne generiše konverzije.
Zašto?
Ne retko se u praksi, u našoj zemlji, malo pridaje značaja ovim bitnim akronimima: UX i UI (user experience & user interface). UX označava dizajn korisničkog iskustva, dok UI označava dizajn korisničkog interfejsa. Dizajn korisničkog iskustva (UX) treba da obezbedi stvaranje lakog, efikasnog i svestranog iskustva za kupce. Takođe je bitno naglasiti da se UX ne odnosi isključivo na vizuelne elemente webshopa, već na celokupno iskustvo interakcije između kompanije i kupca. Da bi shvatili ozbiljnost ovog pojma, napominjemo da je UX disciplina koja kombinuje aspekte psihologije, poslovanja, istraživanja tržišta, dizajna i tehnologije.
Dizajn korisničkog interfejsa (UI) se za razliku od UX odnosi isključivo na digitalnu sferu. Dizajn korisničkog interfejsa se odnosi na to kako izgledaju i funkcionišu interfejsi proizvoda.
Oba elementa (UX i UI) su bitna za biznis i marketing, pa su kao takvi čvrsto povezani i često predstavljaju prekretnicu za uspešan webshop.
Kada je reč o online prodavnicama, analiza ponašanja kupaca na sajtu, vreme provedeno na određenim stranicama, procenat odlazaka sa sajta, bitni su pokazatelji da li je UX i UI dobro rešen. Sagledavajući rastući trend korišćenja mobilnih telefona i posete webshopovima preko njih, pitanje savršene navigacije postaje imperativ. Kupci se moraju na webshopu lako kretati sa stranice na stranicu, lako se kretati kroz kategorije, lako se vratiti na početnu stranicu u bilo kojem trenutku, kao i na stranicu korpe ili link za prijavu. U suprotnom, iako su prethodno navedene bitne karakteristike webshopa ispoštovane, može zaista doći do izostanka konverzije, jer se kupci prosto ne snalaze najbolje.
SEO i njegova važnost za webshop
Ponuda na webshopu može biti najbolja, proces kupovine lak, a sam webshop savršen i intuitivan uz praćenje svih digitalnih trendova poslovanja, ali uzalud ako webshop nije “vidljiv”.
SEO (search engine optimization) je pojam koji omogućava “vidljivost” webshopa u organskim (ne plaćenim) rezultatima pretrage. SEO podrazumeva on-site i off-site podešavanja webshopa koja će webshop prikazivati u rezultatima pretrage pri pretraživanju određenih ključnih reči i fraza na pretraživačima.
Pojednostavljeno rečeno, svaka stranica webshopa mora biti SEO optimizovana. Potrebno je definisati ključne reči i fraze koje su relevantne za dati webshop, potrebno je urediti prikaz svih stranica u rezultatima pretrage, npr. meta naslov, meta opis, SEO-friendly link itd. Pored toga je neophodno definisati backlink strategiju, kao i sve interne i eksterne linkove, zatim nedostajuće tagove, redirekcije i slično. Potrebno je podesiti tehnički SEO i ispoštovati sve zahteve pretraživača kako bi isti webshop rangirao što bolje u rezultatima pretrage.
Kompleksnost SEO optimizacije jeste glavni razlog zašto se ovo pitanje retko uvrštava pri izradi novog webshopa, a od ključne je važnosti za uspeh biznisa.
Pametni alati webshopa
Kako bi stopa konverzije webshopa bila što viša, poželjno je koristiti i pametne alate. U pametne alate se može svrstati veliki broj alata, ali bi izdvojili nekoliko.
Jedan od pametnih alata koji pomažu u poslovanju jesu nagradni sistemi u kojima kupac sakuplja poene pri svakoj kupovini, pri registraciji ili drugim aktivnostima. Ovakvi poeni se mogu potom iskoristiti kao popusti, nagrade ili drugo, a mogu predstavljati značajan motivator kupovine. Drugi bitan alat jesu vezane kupovine gde se kupovinom jednog proizvoda dobija drugi proizvod koji je najčešće komplementaran prvom, po znatno nižoj ceni. Isto se može primeniti i na sam proces kupovine gde se komplementarni proizvodi nude na poslednjem koraku kupovine pre samog procesa plaćanja na webshopu.
Sledeći pametan alat može značajno uštedeti novac, unaprediti poslovanje i sam webshop. U pitanju je Google Analytics alat. Google Analytics je namenjen praćenju posećenosti websajta odnosno webshopa. Kroz ovaj alat se može dobiti mnoštvo bitnih informacija poput demografije posetilaca, ponašanja posetilaca na webshopu, izvor dolaska na sajt, praćenje kampanja, učinka kampanja i prodaje i mnogo drugih stvari. Bitna stvar vezana za ovaj alat jeste činjenica da je on potpuno besplatan, a jedini uslov da bi se koristio jeste posedovanje verifikovanog Google naloga.
Vrlo važan segment u online trgovini jeste povezanost webshopa sa poslovnim softevrom. To vam daje pun konfor i kontrolu nad procesom primanja narudžbi kupaca i praćenje njihovog statusa na jednom mestu. Praćenje statusa podrazumeva da u svakom trenutku imate jasan pregled poručenih proizvoda, da li su oni u procesu pripreme za slanje, da li su poslati i na kraju isporučeni.
Još ako je ceo sistem povezan sa kurirskom službom, online trgovina postaje zadovoljstvo. Nemate potrebu da pozivate kurira, već on automatski dobija informaciju da ima pošiljke koje treba da preuzme. Zatim, nema prekucavanja podataka o kupcu na dokumente koji prate robu, kao što su račun i nalepnica za pošiljku, nego ih štampate direktno iz softvera. Imate u svakom trenutku povratnu informaciju gde se nalazi pošiljka.
I kao poslednji, među mnogima, ali ne najmanje bitan, Google Search Console alat takođe može unaprediti vaš webshop. Google Search Console alat može predstavljati dopunu vašoj SEO strategiji jer predstavlja alat i nudi izveštaje koji mere saobraćaj na vašem webshopu i performanse istog. Uz pomoć njega, takođe na besplatan način možete unaprediti svoje pozicioniranje na pretraživaču.
TopBusiness webshop rešenja objedinjuju sve navedene bitne karakteristike za webshop. Na ovaj način svaki biznis ima zdravu osnovu za online poslovanje bez prepreka i problema bitnih za rast i razvoj.
Pogledajte više informacija u vezi TopBusiness webshopa ili nas kontaktirajte za više informacija.